Гордане Тодоровић бб
Контакт телефон установе
Пон - Пет: 6:00 - 17:00
Добро дошли » Еко
Еко-школе представљају мрежу образовно-васпитних институција које подстичу децу да се активно укључе у бригу о животној средини. Иницијатива почиње од деце, у радној соби, шири се на читав вртић и на крају подстиче промене у широј локалној зајендици.
Програм ”Еко-школе” је начин да предшколска установа крене осмишљеним путем ка унапређењу стања непосредног окружења, кроз промоцију одрживог начина живота и односа према ресурсима. ”Еко-школе” мотивишу децу да се укључе у решавање проблема животне средине на нивоу на којем могу да се уоче очигледни резултати, подстичући их на одговорност, проактивно понашање и преношење поруке на будуће генерације. Нагласак се ставља и на укључивање локалне заједнице у програм од самог почетка.
Програм ”Еко-школе” даје једноставан оквир који помаже да одрживи развој постане саставни део живота вртића.
Програм ”Еко-школе” доприноси:
Седам екошколских корака
Седам екошколских корака представља серију пажљиво осмишљених мера које образовно-васпитна установа мора да прати, како би добила статус међународне Еко-школе и Зелену заставу. Током периода стицања статуса, кроз укључивање деце, наставног и ненаставног особља, локалне заједнице и привредних субјеката који послују у локалној заједници, образовно-васпитна установа је на сигурном путу испуњавања критеријума за одрживост.
Први корак – формирање Еко-одбора
Еко-одбор у Еко-школи представља управљачко и извршно тело, које осмишљава, усмерава и управља свим фазама програма ”Еко-школе”. Представља покретачку снагу програма и обезбеђује да се на адекватан начин и заједничким снагама осигура испуњење свих седам корака. Препорука је да Еко-одбор буде састављен од васпитача, ненаставног особља, родитеља и представника локалне заједнице. Еко-одбор заступа ставове шире друштвене заједнице у којој се Еко-школа налази.
Други корак – Оцена стања животне средине
Циљ оцене стања је да се идентификује почетна ситуација у вртићу која се тиче одабира одређене теме коју вртић обрађује (нпр. отпад, енергија, вода итд.). Оцена стања животне средине је отворена листа свих аспеката утицаја Еко-школе на животну средину, у вези са темама.
Трећи корак – Израда Програма рада
Циљ Програма рада је дефинисање циљева, активности и очекиваних резултата који се односе на смањење негативних утицаја у одређеном временском периоду, а који су утврђени оценом стања животне средине.
Четврти корак – Праћење стања и оцењивање
Праћење стања и оцењивање представља корак у коме се прати напредак у испуњавању постављених циљева. Уколико је потребно, током реализације активности, врше се додатне допуне Програма рада, у смислу ревизије предложених активности у складу са ситуацијом. Свака успешно завршена активност се оглашава у Еко-школи, објавама на променљивом паноу, интернет страници ”Еко-школе” и на друштвеним мрежама. У праћењу стања и оцењивању учествују пре свега деца, организовани у Еко-патроле. Рад Еко-патрола може бити на недељном нивоу, или по потреби и у зависности од ситуације. Еко-патроле воде свој дневник.
Пети корак – рад према плану и програму
Циљ програма ”Еко-школе” је интегрисање у план и програм свуда где је то могуће. Принцип програма ”Еко-школе” је да се теме из области животне средине интегришу у наставу и ваннаставне активности, како би се утицало на функционисање ”Еко-школе”. На тај начин се деци пружа могућност да учествују у планирању и реализацији активности очувања животне средине и уштеде ресурса, кроз планирање у оквиру Програма рада, праћењем стања и оцењивањем.
Шести корак – Обавештавање јавности
Својим активизмом ”Еко-школе” шаљу поруку широј заједници и позивају све заинтересоване стране да се укључе у планирање и реализацију активности на очувању животне средине.
Седми корак – Означавање и оглашавање програма у Еко-школи
Важан корак у добијању међународног сертификата ”Еко-школе” је израда Еко-кодекса, који представља код у понашању свих структура ”Еко-школе” на сопственом одрживом развоју. Кроз Еко-кодекс и лого ”Еко-школе”, образовно-васпитна установа означава своју посвећеност екошколским активностима и заштити животне средине, кроз укључивање деце у све активности и у сарадњи са локалном заједницом.
Програмом ”Еко-школе” предвиђено је постављање сталног и променљивог паноа на видно место у хол школске зграде. Стални пано садржи следеће елементе: Потврду о укључивању у програм ”Еко школе” (касније и Потврду о стицању статуса, Потврде о обновама статуса…), списак чланова еко-одбора, постер екошколски кораци, лого ”Еко-школе” и Еко-кодекс.
Евалуација програма се врши припремом извештаја о реализованим активностима, анализом од стране стручних органа установе.
Реализатори програма су васпитачи из васпитних група које су укључене у реализацију програма.
Какав ће овај период бити деци, како ће се она развијати, зависи од свих нас заједно – родитеља, запослених у вртићу и целокупне локалне заједнице.
Преласци у нова окружења као што је полазак у јаслице/вртић, прелазак из јаслица у вртић или прелазак из вртића у школу су осетљиви периоди транзиције у којима је континуитет посебно важан.
Инклузија је када вас људи очекују и када им недостајете када нисте ту. Инклузија је када добијете помоћ када вам је потребна и када је желите.
Еко-школе представљају мрежу образовно-васпитних институција које подстичу децу да се активно укључе у бригу о животној средини.
Васпитавање деце је посао у коме морамо знати како да трошимо време да га не бисмо изгубили
– Жан-Жак Русо
Радно време
ПУ "Полетарац". © 2024 Сва права задржана.