Gordane Todorović bb
Kontakt telefon ustanove
Pon - Pet: 6:00 - 17:00
Dobro došli » Eko
Eko-škole predstavljaju mrežu obrazovno-vaspitnih institucija koje podstiču decu da se aktivno uključe u brigu o životnoj sredini. Inicijativa počinje od dece, u radnoj sobi, širi se na čitav vrtić i na kraju podstiče promene u široj lokalnoj zajendici.
Program ”Eko-škole” je način da predškolska ustanova krene osmišljenim putem ka unapređenju stanja neposrednog okruženja, kroz promociju održivog načina života i odnosa prema resursima. ”Eko-škole” motivišu decu da se uključe u rešavanje problema životne sredine na nivou na kojem mogu da se uoče očigledni rezultati, podstičući ih na odgovornost, proaktivno ponašanje i prenošenje poruke na buduće generacije. Naglasak se stavlja i na uključivanje lokalne zajednice u program od samog početka.
Program ”Eko-škole” daje jednostavan okvir koji pomaže da održivi razvoj postane sastavni deo života vrtića.
Program ”Eko-škole” doprinosi:
Sedam ekoškolskih koraka
Sedam ekoškolskih koraka predstavlja seriju pažljivo osmišljenih mera koje obrazovno-vaspitna ustanova mora da prati, kako bi dobila status međunarodne Eko-škole i Zelenu zastavu. Tokom perioda sticanja statusa, kroz uključivanje dece, nastavnog i nenastavnog osoblja, lokalne zajednice i privrednih subjekata koji posluju u lokalnoj zajednici, obrazovno-vaspitna ustanova je na sigurnom putu ispunjavanja kriterijuma za održivost.
Prvi korak – formiranje Eko-odbora
Eko-odbor u Eko-školi predstavlja upravljačko i izvršno telo, koje osmišljava, usmerava i upravlja svim fazama programa ”Eko-škole”. Predstavlja pokretačku snagu programa i obezbeđuje da se na adekvatan način i zajedničkim snagama osigura ispunjenje svih sedam koraka. Preporuka je da Eko-odbor bude sastavljen od vaspitača, nenastavnog osoblja, roditelja i predstavnika lokalne zajednice. Eko-odbor zastupa stavove šire društvene zajednice u kojoj se Eko-škola nalazi.
Drugi korak – Ocena stanja životne sredine
Cilj ocene stanja je da se identifikuje početna situacija u vrtiću koja se tiče odabira određene teme koju vrtić obrađuje (npr. otpad, energija, voda itd.). Ocena stanja životne sredine je otvorena lista svih aspekata uticaja Eko-škole na životnu sredinu, u vezi sa temama.
Treći korak – Izrada Programa rada
Cilj Programa rada je definisanje ciljeva, aktivnosti i očekivanih rezultata koji se odnose na smanjenje negativnih uticaja u određenom vremenskom periodu, a koji su utvrđeni ocenom stanja životne sredine.
Četvrti korak – Praćenje stanja i ocenjivanje
Praćenje stanja i ocenjivanje predstavlja korak u kome se prati napredak u ispunjavanju postavljenih ciljeva. Ukoliko je potrebno, tokom realizacije aktivnosti, vrše se dodatne dopune Programa rada, u smislu revizije predloženih aktivnosti u skladu sa situacijom. Svaka uspešno završena aktivnost se oglašava u Eko-školi, objavama na promenljivom panou, internet stranici ”Eko-škole” i na društvenim mrežama. U praćenju stanja i ocenjivanju učestvuju pre svega deca, organizovani u Eko-patrole. Rad Eko-patrola može biti na nedeljnom nivou, ili po potrebi i u zavisnosti od situacije. Eko-patrole vode svoj dnevnik.
Peti korak – rad prema planu i programu
Cilj programa ”Eko-škole” je integrisanje u plan i program svuda gde je to moguće. Princip programa ”Eko-škole” je da se teme iz oblasti životne sredine integrišu u nastavu i vannastavne aktivnosti, kako bi se uticalo na funkcionisanje ”Eko-škole”. Na taj način se deci pruža mogućnost da učestvuju u planiranju i realizaciji aktivnosti očuvanja životne sredine i uštede resursa, kroz planiranje u okviru Programa rada, praćenjem stanja i ocenjivanjem.
Šesti korak – Obaveštavanje javnosti
Svojim aktivizmom ”Eko-škole” šalju poruku široj zajednici i pozivaju sve zainteresovane strane da se uključe u planiranje i realizaciju aktivnosti na očuvanju životne sredine.
Sedmi korak – Označavanje i oglašavanje programa u Eko-školi
Važan korak u dobijanju međunarodnog sertifikata ”Eko-škole” je izrada Eko-kodeksa, koji predstavlja kod u ponašanju svih struktura ”Eko-škole” na sopstvenom održivom razvoju. Kroz Eko-kodeks i logo ”Eko-škole”, obrazovno-vaspitna ustanova označava svoju posvećenost ekoškolskim aktivnostima i zaštiti životne sredine, kroz uključivanje dece u sve aktivnosti i u saradnji sa lokalnom zajednicom.
Programom ”Eko-škole” predviđeno je postavljanje stalnog i promenljivog panoa na vidno mesto u hol školske zgrade. Stalni pano sadrži sledeće elemente: Potvrdu o uključivanju u program ”Eko škole” (kasnije i Potvrdu o sticanju statusa, Potvrde o obnovama statusa…), spisak članova eko-odbora, poster ekoškolski koraci, logo ”Eko-škole” i Eko-kodeks.
Evaluacija programa se vrši pripremom izveštaja o realizovanim aktivnostima, analizom od strane stručnih organa ustanove.
Realizatori programa su vaspitači iz vaspitnih grupa koje su uključene u realizaciju programa.
Kakav će ovaj period biti deci, kako će se ona razvijati, zavisi od svih nas zajedno – roditelja, zaposlenih u vrtiću i celokupne lokalne zajednice.
Prelasci u nova okruženja kao što je polazak u jaslice/vrtić, prelazak iz jaslica u vrtić ili prelazak iz vrtića u školu su osetljivi periodi tranzicije u kojima je kontinuitet posebno važan.
Inkluzija je kada vas ljudi očekuju i kada im nedostajete kada niste tu. Inkluzija je kada dobijete pomoć kada vam je potrebna i kada je želite.
Eko-škole predstavljaju mrežu obrazovno-vaspitnih institucija koje podstiču decu da se aktivno uključe u brigu o životnoj sredini.
Vaspitavanje dece je posao u kome moramo znati kako da trošimo vreme da ga ne bismo izgubili
– Žan-Žak Ruso
Radno vreme
PU "Poletarac". © 2024 Sva prava zadržana.