Гордане Тодоровић бб
Контакт телефон установе
Пон - Пет: 6:00 - 17:00
Добро дошли » Транзиција
Предшколска установа је прво окружење са којим се сусрећу дете и негова породица.
Преласци у нова окружења као што је полазак у јаслице/вртић, прелазак из јаслица у вртић или прелазак из вртића у школу су осетљиви периоди транзиције у којима је континуитет посебно важан.
Циљ примене програма је заједничко учешће у истраживању и продубљивању знања и што лакши прелазак са једног нивоа образовања на други (из јаслица у вртићке групе и из предшколског у школски систем), односно:
Теоријски основ програма: предшколска установа је прво окружење са којим се сусрећу дете и негова породица. Преласци у нова окружења као што је полазак у јаслице/вртић, прелазак из јаслица у вртић или прелазак из вртића у школу су осетљиви периоди транзиције у којима је континуитет посебно важан.Често учитељи, родитељи и васпитачи имају различита гледишта у погледу припреме деце за транзицију.
Теоријски основ програма заснован је на:
Начини реализације програма:
Програм је намењен деци, родитељима као и васпитачима. Реализује се кроз сагледавање (испитивање) и анализу перспектива деце, родитеља, васпитача и учитеља у односу на транзицију, односно прелазак деце из једне у другу васпитну групу и из вртића у школу, благовремено информисање родитеља о преласку у ново окружење одржавањем родитељских састанака и поделом флајера, организацију посета деце и васпитача школи, учитеља вртићу, реализацију заједничких активности, креирање и укључивање у реализацију различитих заједничких пројеката, размену информација о деци између учитеља и васпитача, односно стручних служби школе и вртића, организацијом округлих столова, кроз израду општег плана транзиције за сву децу и индивидуализованог – за децу са сметњама у развоју и инвалидитетом, анализу простора и потребе за прилагођавањем.
Ефекти примене програма:
Евалуација програма се врши анализом и дискусијом на састанцима стручног актива васпитача и медицинских сестара васпитача, припремом извештаја о реализованим активностима.
Реализатори – програм реализују стручни сарадници из вртића и основне школе, васпитачи и учитељи.
Какав ће овај период бити деци, како ће се она развијати, зависи од свих нас заједно – родитеља, запослених у вртићу и целокупне локалне заједнице.
Преласци у нова окружења као што је полазак у јаслице/вртић, прелазак из јаслица у вртић или прелазак из вртића у школу су осетљиви периоди транзиције у којима је континуитет посебно важан.
Инклузија је када вас људи очекују и када им недостајете када нисте ту. Инклузија је када добијете помоћ када вам је потребна и када је желите.
Еко-школе представљају мрежу образовно-васпитних институција које подстичу децу да се активно укључе у бригу о животној средини.
Васпитавање деце је посао у коме морамо знати како да трошимо време да га не бисмо изгубили
– Жан-Жак Русо
Радно време
ПУ "Полетарац". © 2024 Сва права задржана.