Гордане Тодоровић бб
Контакт телефон установе
Пон - Пет: 6:00 - 17:00
Добро дошли » Инклузивно
Предшколска установа је простор демократске и инклузивне праксе, што значи да она поштује право детета на образовање кроз инклузивну праксу којом се уважава родна, културна, верска и свака друга различитост, развија осетљивост на дискриминацију и посебна пажња посвећује деци из осетљивих група.
Циљеви програма инклузивног образовања
Начин реализације
Како би се шира јавност информисала о значају раног развоја деце и укључивања у систем предшколског васпитања и образовања организујемо кампање и информишемо грађане путем средстава масовне комуникације (тв, радио, сајт установе, фб страница), путем брошура, летака и у сарадњи са институцијама на локалном нивоу (Средња стручна школа ‘’Душан Тривунац Драгош’’, Општинска организација Цреног крста Сврљиг, Национална служба за запошљавање).
Битан корак у развијању и унапређивању система предшколског васпитања и образовања је формирање базе података о деци рођеној на територији општине .
Како би се што већи број деце, односно родитеља укључио у систем предшколског васпитања и образовања и како би се обогатила понуда програма у складу са потребама родитеља, мапирамо породице чија деца не похађају програме установе и испитујемo њихове потребе, а на основу прикљупљених података планирамо развијање мреже предшколских установа и креирамо различите програме.
Рад са децом којој је потребна додатна подршка
За укључивање у васпитну групу детета коме је потребна додатна подршка припрема се васпитач, физичка средина, дете и његови родитељи, али и остала деца у групи и њихови родитељи.
У једној васпитној групи може бити највише двоје деце којој је потребна додатна подршка. Изузетак се прави када се дете са сметњама у развоју открије касније током године, па се не измешта из групе и ако је треће дете са сметњама у развоју у групи. За њега се израђује план индивидуализације.
Области које су обухваћене ИОП-ом су учење и како се учи, социјалне вештине, комуникацијске вештине и самосталност и брига о себи.
За свако дете се формира тим који чине родитељи, васпитач детета, стручни сарадник. Они заједнички планирају, реализују и прате ефекте ИОП-а у вртићу и код куће.
Инклузивни програм подразумева подстицање развоја, унапређивање способности, развој самопоштовања и толеранције код све деце у групи. Програм је намењен сваком детету, јер се суштина односи на прилагођавање програма рада могућностима и потребама све деце.
Применом инклузивног модела обезбеђују се значајне добити за сву децу и родитеље. Развијају се позитивни ставови, толеранција, подржавање детета и формирају се емпатијска осећања према вршњацима.
Активности подршке родитељима
Подршка родитељима остварује се кроз:
Какав ће овај период бити деци, како ће се она развијати, зависи од свих нас заједно – родитеља, запослених у вртићу и целокупне локалне заједнице.
Преласци у нова окружења као што је полазак у јаслице/вртић, прелазак из јаслица у вртић или прелазак из вртића у школу су осетљиви периоди транзиције у којима је континуитет посебно важан.
Инклузија је када вас људи очекују и када им недостајете када нисте ту. Инклузија је када добијете помоћ када вам је потребна и када је желите.
Еко-школе представљају мрежу образовно-васпитних институција које подстичу децу да се активно укључе у бригу о животној средини.
Васпитавање деце је посао у коме морамо знати како да трошимо време да га не бисмо изгубили
– Жан-Жак Русо
Радно време
ПУ "Полетарац". © 2024 Сва права задржана.