Gordane Todorović bb
Kontakt telefon ustanove
Pon - Pet: 6:00 - 17:00
Dobro došli » Inkluzivno
Predškolska ustanova je prostor demokratske i inkluzivne prakse, što znači da ona poštuje pravo deteta na obrazovanje kroz inkluzivnu praksu kojom se uvažava rodna, kulturna, verska i svaka druga različitost, razvija osetljivost na diskriminaciju i posebna pažnja posvećuje deci iz osetljivih grupa.
Ciljevi programa inkluzivnog obrazovanja
Način realizacije
Kako bi se šira javnost informisala o značaju ranog razvoja dece i uključivanja u sistem predškolskog vaspitanja i obrazovanja organizujemo kampanje i informišemo građane putem sredstava masovne komunikacije (tv, radio, sajt ustanove, fb stranica), putem brošura, letaka i u saradnji sa institucijama na lokalnom nivou (Srednja stručna škola ‘’Dušan Trivunac Dragoš’’, Opštinska organizacija Crenog krsta Svrljig, Nacionalna služba za zapošljavanje).
Bitan korak u razvijanju i unapređivanju sistema predškolskog vaspitanja i obrazovanja je formiranje baze podataka o deci rođenoj na teritoriji opštine .
Kako bi se što veći broj dece, odnosno roditelja uključio u sistem predškolskog vaspitanja i obrazovanja i kako bi se obogatila ponuda programa u skladu sa potrebama roditelja, mapiramo porodice čija deca ne pohađaju programe ustanove i ispitujemo njihove potrebe, a na osnovu prikljupljenih podataka planiramo razvijanje mreže predškolskih ustanova i kreiramo različite programe.
Rad sa decom kojoj je potrebna dodatna podrška
Za uključivanje u vaspitnu grupu deteta kome je potrebna dodatna podrška priprema se vaspitač, fizička sredina, dete i njegovi roditelji, ali i ostala deca u grupi i njihovi roditelji.
U jednoj vaspitnoj grupi može biti najviše dvoje dece kojoj je potrebna dodatna podrška. Izuzetak se pravi kada se dete sa smetnjama u razvoju otkrije kasnije tokom godine, pa se ne izmešta iz grupe i ako je treće dete sa smetnjama u razvoju u grupi. Za njega se izrađuje plan individualizacije.
Oblasti koje su obuhvaćene IOP-om su učenje i kako se uči, socijalne veštine, komunikacijske veštine i samostalnost i briga o sebi.
Za svako dete se formira tim koji čine roditelji, vaspitač deteta, stručni saradnik. Oni zajednički planiraju, realizuju i prate efekte IOP-a u vrtiću i kod kuće.
Inkluzivni program podrazumeva podsticanje razvoja, unapređivanje sposobnosti, razvoj samopoštovanja i tolerancije kod sve dece u grupi. Program je namenjen svakom detetu, jer se suština odnosi na prilagođavanje programa rada mogućnostima i potrebama sve dece.
Primenom inkluzivnog modela obezbeđuju se značajne dobiti za svu decu i roditelje. Razvijaju se pozitivni stavovi, tolerancija, podržavanje deteta i formiraju se empatijska osećanja prema vršnjacima.
Aktivnosti podrške roditeljima
Podrška roditeljima ostvaruje se kroz:
Kakav će ovaj period biti deci, kako će se ona razvijati, zavisi od svih nas zajedno – roditelja, zaposlenih u vrtiću i celokupne lokalne zajednice.
Prelasci u nova okruženja kao što je polazak u jaslice/vrtić, prelazak iz jaslica u vrtić ili prelazak iz vrtića u školu su osetljivi periodi tranzicije u kojima je kontinuitet posebno važan.
Inkluzija je kada vas ljudi očekuju i kada im nedostajete kada niste tu. Inkluzija je kada dobijete pomoć kada vam je potrebna i kada je želite.
Eko-škole predstavljaju mrežu obrazovno-vaspitnih institucija koje podstiču decu da se aktivno uključe u brigu o životnoj sredini.
Vaspitavanje dece je posao u kome moramo znati kako da trošimo vreme da ga ne bismo izgubili
– Žan-Žak Ruso
Radno vreme
PU "Poletarac". © 2024 Sva prava zadržana.