Gordane Todorović bb
Kontakt telefon ustanove
Pon - Pet: 6:00 - 17:00
Dobro došli » Tranzicija
Predškolska ustanova je prvo okruženje sa kojim se susreću dete i negova porodica.
Prelasci u nova okruženja kao što je polazak u jaslice/vrtić, prelazak iz jaslica u vrtić ili prelazak iz vrtića u školu su osetljivi periodi tranzicije u kojima je kontinuitet posebno važan.
Cilj primene programa je zajedničko učešće u istraživanju i produbljivanju znanja i što lakši prelazak sa jednog nivoa obrazovanja na drugi (iz jaslica u vrtićke grupe i iz predškolskog u školski sistem), odnosno:
Teorijski osnov programa: predškolska ustanova je prvo okruženje sa kojim se susreću dete i negova porodica. Prelasci u nova okruženja kao što je polazak u jaslice/vrtić, prelazak iz jaslica u vrtić ili prelazak iz vrtića u školu su osetljivi periodi tranzicije u kojima je kontinuitet posebno važan.Često učitelji, roditelji i vaspitači imaju različita gledišta u pogledu pripreme dece za tranziciju.
Teorijski osnov programa zasnovan je na:
Načini realizacije programa:
Program je namenjen deci, roditeljima kao i vaspitačima. Realizuje se kroz sagledavanje (ispitivanje) i analizu perspektiva dece, roditelja, vaspitača i učitelja u odnosu na tranziciju, odnosno prelazak dece iz jedne u drugu vaspitnu grupu i iz vrtića u školu, blagovremeno informisanje roditelja o prelasku u novo okruženje održavanjem roditeljskih sastanaka i podelom flajera, organizaciju poseta dece i vaspitača školi, učitelja vrtiću, realizaciju zajedničkih aktivnosti, kreiranje i uključivanje u realizaciju različitih zajedničkih projekata, razmenu informacija o deci između učitelja i vaspitača, odnosno stručnih službi škole i vrtića, organizacijom okruglih stolova, kroz izradu opšteg plana tranzicije za svu decu i individualizovanog – za decu sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, analizu prostora i potrebe za prilagođavanjem.
Efekti primene programa:
Evaluacija programa se vrši analizom i diskusijom na sastancima stručnog aktiva vaspitača i medicinskih sestara vaspitača, pripremom izveštaja o realizovanim aktivnostima.
Realizatori – program realizuju stručni saradnici iz vrtića i osnovne škole, vaspitači i učitelji.
Kakav će ovaj period biti deci, kako će se ona razvijati, zavisi od svih nas zajedno – roditelja, zaposlenih u vrtiću i celokupne lokalne zajednice.
Prelasci u nova okruženja kao što je polazak u jaslice/vrtić, prelazak iz jaslica u vrtić ili prelazak iz vrtića u školu su osetljivi periodi tranzicije u kojima je kontinuitet posebno važan.
Inkluzija je kada vas ljudi očekuju i kada im nedostajete kada niste tu. Inkluzija je kada dobijete pomoć kada vam je potrebna i kada je želite.
Eko-škole predstavljaju mrežu obrazovno-vaspitnih institucija koje podstiču decu da se aktivno uključe u brigu o životnoj sredini.
Vaspitavanje dece je posao u kome moramo znati kako da trošimo vreme da ga ne bismo izgubili
– Žan-Žak Ruso
Radno vreme
PU "Poletarac". © 2024 Sva prava zadržana.